Quickscan voor beautysalon businesscoaching

Durf te veranderen

Toen ik net startte met mijn bedrijf gebruikte ik in mijn salon een merk welke ook tijdens mijn opleiding gebruikt werd.

Tjee is alweer 40 jaar geleden, bij Ria de Korte in Amsterdam ( helaas zijn deze opleidingen ge├»ntegreerd in de ROC’s).
Het merk welke daar gebruikt werd voelde vertrouwd en veilig.

Na een aantal jaren wilde ik meer luxe uitstralen en ben overgestapt op het merk Quinot.
Een geweldig merk, het voelde lekker aan, mijn klanten waren tevreden, zag er mooi uit en het rook ook nog lekker.

Echter naarmate de jaren verstreken werd ik ouder uiteraard maar mijn klanten ook.­čśÇ
De behandelingen welke ik uitvoerde voldeden niet meer aan mijn verwachtingen. Ik zag weinig huidverbetering bij mijn klanten en mijzelf.

Dit was het punt waarop ik een switch maakte met mijn salon.

Ik wilde MEER!
Ik wilde mij onderscheiden van de rest. Ik wilde de ├ęchte huidverbetering, zodat er ook daadwerkelijk verschil te zien zou zijn op de huid.

Ik maakte eerst een plan op papier want dan heb je altijd je routeplanner voor je.
Ik moest mijn merk aanpassen en daarvoor had ik, na zorgvuldige afwegingen, 5 vertegenwoordigsters uitgenodigd. Het verhaal aangehoord en ben gaan testen.

Ik wist ook dat huidverbetering niet alleen aan de buitenkant te behalen viel.
Heb me laten omgescholen tot orthomoleculair specialiste en colonhydrotherapeut.
Want schoon van binnen straalt uit naar buiten.

En ik heb de juiste apparatuur aangeschaft waarmee ik huidproblemen kon oplossen die ik voorheen niet kon. Dit betekende investeren. ­čĺ¬

Ondertussen bleef ik wel de behandelingen van Permanente Make-up doen want hierin wilde ik mij steeds meer verbeteren en de beste blijven. Dat was voor mij een uitdaging.

Toen ik al deze dingen op een rijtje had en had geïntegreerd in mijn salon was het natuurlijk ook van belang om aan mijn klanten uit te leggen waarom ik de switch gemaakt had. ( alhoewel ik ook tussentijds al bij mijn vaste klanten een tipje van de sluiter had opgelicht).Gewoon een beetje nieuwsgierig maken.

Veel klanten waardeerde het enorm dat ik de salon naar een hoger niveau ging brengen want tenslotte was dit ook in het belang van hun huid.

De prijs ging daardoor ook omhoog. En dat deed ik direct goed. Niet iedere keer ├ę├ęn euro erbij maar gelijk het bedrag wat ik ervoor nodig had. Door een berekening te maken van mijn onkosten kon ik een goed uurloon berekenen.

En ja, dit heeft me ook een aantal klanten gekost maar ik heb er ook vele andere voor terug gekregen.
Ik heb nu de doelgroep die ik hebben wil.

Wat ik hiermee wil zeggen is;
Wees niet bang om stappen te nemen.
Doe ze niet ondoordacht en zet het zeker op papier.
Zo houd je overzicht over het doel dat jij uiteindelijk wilt gaan bereiken.

Recente berichten

Winkelwagen